Usamos cookies para medir audiência e melhorar sua experiência. Você pode aceitar ou recusar a qualquer momento. Veja sobre o iMasters.
Galera comecei a mexer com o ChartDirector para fazer grafico ma minha maquina local (windows) e funciono beleza .. coloquei a pasta lib do ChartDirector em uma pasta do site e joia.... ... ..Dae baixei os scripts do ChartDirector para linux para fazer os meus graficos rodarem na web num servidor linux, joguei os scripts do ChartDirector na pasta lib (scripts para o linux) e meus arquivos normais (graficos) que funcionan no windows porem nao esta funcionando ...alguém sabe como posso resolver isto ???
No meu arquivo eu uso assim...
<?php
require_once("../grafico_lib/phpchartdir.php");
No manual ..
To use ChartDirector, please include the ChartDirector script "phpchartdir.php" in your own script using the PHP "require_once" statement. For example, all ChartDirector sample scripts use the following line to include "phpchartdir.php":
require_once("../lib/phpchartdir.php");
For your own scripts, you may copy everything in "ChartDirector/lib" (including the fonts subdirectory in Linux, FreeBSD, and Solaris versions) to your script directory. You may then use the following line to include "phpchartdir.php":
require_once("phpchartdir.php");
Another option is to copy everything in "ChartDirector/lib" to your PHP extension directory (you may have already done that if you are using extension statement to load ChartDirector). In this case, you just need to copy one file "phpchartdir.php" to your script directory. It will search for the other ChartDirector files in the PHP extension directory.
Olhem o erro que esta dando ...Error LogTrying to load "phpchartdir421.dll" from the PHP extension directory "./" (note: directory ambiguous).dl() has been disabled for security reasonsAlso trying to load "phpchartdir421.dll" from "/home/httpd/htdocs/lojacobr/redecorr/v3/grafico_lib".dl() has been disabled for security reasons